Ja, u kunt zonder een account een bestelling bij ons plaatsen.
Veel gestelde vragen
Vul bij 'wachtwoord vergeten' uw e-mailadres in en druk op verzenden. Binnen enkele minuten ontvangt u een e-mail met daarin instructies om een nieuw wachtwoord in te stellen.
Belgesto levert (indien mogelijk) inclusief de originele verpakking zoals wij die aangeleverd krijgen van onze leveranciers.
Op de Belgesto website worden geen artikelen getoond die niet (meer) voorradig zijn. Het kan gebeuren dat er onvoldoende voorraad is van een bepaald artikel als deze bijvoorbeeld door veel klanten tegelijk besteld wordt. Als een artikel uit uw bestelling onverhoopt niet meer leverbaar is, word u hiervan middels een e-mail op de hoogte gesteld en wordt het teveel betaalde bedrag aan u terugbetaald.
Dit kan meerdere redenen hebben. Als onze voorraad dusdanig laag is, dat een artikel binnenkort uitverkocht zal zijn, wordt deze automatisch gelimiteerd om te voorkomen dat wij mensen moeten teleurstellen. Tevens zijn sommige artikelen door hun zeldzame aard of gelimiteerde oplages beperkt in het aantal aanschafbare flessen per klant om zo veel mogelijk klanten blij te kunnen maken met een exemplaar. Voor de exacte reden van een limiet bij een bepaald product kunt u contact met ons opnemen.
Dit betekent dat wij slechts 12 flessen of minder van het gekozen artikel beschikbaar hebben. De mogelijkheid bestaat dat tijdens uw bestelling het artikel uitverkocht raakt. Houd dus rekening met de status "beperkt leverbaar" bij het plaatsen van uw bestelling.
De prijzen worden op onze website inclusief BTW getoond, hierbij zouden eventuele verzendkosten bij kunnen komen.
Belgesto is een consumentenwebsite, waardoor u als bedrijf niet zonder BTW bij ons kan bestellen. Als bedrijf in Nederland kunt u wel in uw account uw bedrijfsnaam en BTW-nummer invullen, zodat u de BTW kan terugvorderen. Voor België is het helaas niet mogelijk om uw bedrijfsnaam en BTW-nummer op de factuur te vermelden en besteld u dus altijd inclusief BTW.
Als je op werkdagen voor 16:00 een bestelling plaatst, wordt deze de volgende dag nog verzonden.
Nadat u de bestelling hebt afgerond, ontvangt u binnen enkele minuten een orderbevestiging per e-mail. Mocht u na enkele minuten nog geen orderbevestiging hebben ontvangen, controleer dan alstublieft eerst uw spamfilter. Als u daar ook geen e-mail aantreft, neem dan contact met ons op.
De flessen die u bij ons bestelt hoeven niet van dezelfde soort te zijn. U kunt dus eindeloos combineren.
Het is uiteraard mogelijk om slechts één fles te bestellen.
Ja, dat is mogelijk. Deze wordt echter wel als een aparte bestelling verwerkt.
Ja, na iedere bestelling ontvangt u een orderbevestiging per e-mail.
Bank: Rabobank
IBAN: NL10RABO 0356 5937 97
BIC: RABONL2U
Belgesto accepteert de volgende betaalwijze(n):
- iDeal;
- Creditcard/VISA;
- PayPal;
- Bancontact/MisterCash.
Kijk voor meer informatie op onze 'betaling' pagina.
Ja, bij uw bestelling ontvangt u een factuur via een e-mail en bij de bestelling wordt een pakbon meegeleverd. U kunt ook een kopie van de factuur downloaden op uw accountpagina. Als u bij de check-out aangeeft dat het pakket 'niet voor uzelf' is, zal er wel een pakbon in de doos worden gedaan, maar zonder vermelding van prijzen. Op de factuur die u kunt downloaden op uw accountpagina worden dan wel de prijzen vermeld. Wij kunnen facturen na het plaatsen van de bestelling niet meer aanpassen.
Belgesto bezorgt in Nederland & België. Overige landen zijn op aanvraag. Uiteraard wel mogelijk.
In Nederland en België bezorgt PostNL of DHL de bestellingen van Belgesto. Bij ontvangst vraagt de postbode u om te tekenen voor ontvangst, zodat wij zeker weten dat u de bestelling heeft ontvangen. De regels bij online alcoholverkoop zijn sinds 1 juli 2021 strenger geworden. Onder de regels van de nieuwe Alcoholwet valt ook de verscherpte leeftijdscontrole. De pakketbezorger is verplicht te vragen naar uw leeftijd (leeftijdscheck).
Via uw accountpagina kunt u een Track & Trace link vinden voor uw pakket. Klik daarvoor op het PostNL icoon achter de bestelling die u wilt volgen. Deze link is meestal beschikbaar na 18:00 op de werkdag voordat u de levering verwacht. De Track & Trace link wordt ook naar u gemaild, als de bestelling door PostNL is ontvangen.
Voor Nederland en België: Op www.postnl.nl/ontvangen kunt u met uw postcode en huisnummer, tot drie dagen vooruit, bekijken hoe laat u de chauffeur voor pakketbezorging kunt verwachten. Heeft u op werkdagen voor 16:00 besteld en betaald? Dan verlaat uw pakket de volgende werkdag ons magazijn.
Bestellingen boven de €125 worden altijd gratis verzonden. Bij afwijkende aantallen rekenen wij €6,95 verzendkosten per doos. Kijk voor meer informatie op onze pagina met verzendinformatie.
Helaas is het niet mogelijk om uw bestelling bij Belgesto zelf af te halen. U kunt wel kiezen voor de PostNL Afhaalservice optie, hierbij kan je kiezen uit ruim 2500 verschillende afhaallocaties in Nederland.
U hebt als consument de mogelijkheid om de bestelling in zijn geheel, dan wel ten dele aan ons te retourneren. Klik voor meer informatie op de tab 'Retourneren' bovenaan deze FAQ pagina.
Als u niet thuis bent als de bestelling wordt bezorgd, dan laat de postbode het pakket achter op de dichtstbijzijnde afleverpunt. Nederland en België PostNL-locatie.
Mocht u vragen hebben of mocht u onverhoopt niet tevreden zijn met uw bestelling van Belgesto, stuur dan alsjeblieft een e-mail naar info@belgesto.com met het desbetreffende ordernummer. U kunt op werkdagen binnen 24 uur een inhoudelijke reactie van ons verwachten.
Als u een klacht hebt over een bepaald artikel, dan verzoeken wij u om contact op te nemen met de klantenservice. Wij streven ernaar om voor u een passende oplossing te bieden.
U heeft hiervan als het goed is een automatisch gegenereerd bericht gekregen, waar de manco's op staan vermeld. Wij streven ernaar om het bedrag zo snel mogelijk op uw rekening te doen toekomen.
Als u bij het aannemen van de bestelling breuk constateert, verzoeken wij u deze te weigeren. De postbezorger zal het pakket dan aan Belgesto retourneren. Wanneer de bestelling in ons magazijn is ontvangen, zullen wij contact met u opnemen over een vervangend pakket of een terugbetaling.
U kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice, wij zullen uw aanvraag zo spoedig mogelijk in behandeling nemen en voor een passende oplossing zorgen.
Als consument heeft u het recht de bestelling bij Belgesto ten dele, of in zijn geheel aan ons te retourneren. U hebt 14 dagen om na ontvangst van de bestelling, aan te geven dat u producten wilt retourneren. U dient ons dan schriftelijk op de hoogte te stellen van het retourneren van de producten. Dit kunt u doen middels ons modelformulier, het Europees modelformulier voor herroeping of door ons een e-mail te sturen waarin u aangeeft producten aan ons te retourneren naar info@belgesto.com.
Nadat u ons op de hoogte hebt gesteld zullen wij u schriftelijk informeren dat wij uw retourzending in behandeling zullen nemen. U kan ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 14 dagen na ontvangst retourneren, als u daarbij het modelformulier voegt waaruit uw wens tot herroeping blijkt. Na bekendmaking heb je 14 dagen om de producten aan ons te retourneren.
Wij raden U aan om de verzending te verzekeren en een verzendbewijs te bewaren.
Als u uw bestelling gedeeltelijk terugstuurt door een eigen fout qua productkeuze of hoeveelheid rekenen wij u de retourkosten (€6,95 per doos). Voor andere gevallen is het retourneren voor u gratis. Indien u op eigen initiatief of op een andere manier de bestelling terugstuurt draagt u hiervoor zelf de kosten.
Houdt er rekening mee dat flessen die retour gestuurd worden in nieuwstaat moeten verkeren en geen gebreken mogen bevatten, tenzij voorafgaand aan de retourzending anders overeen is gekomen met onze klantenservice. Uiteraard wordt de mogelijkheid geboden om de authenticiteit van een fles vast te stellen, maar hierbij mag er geen waardevermindering in welke vorm dan ook ontstaan. Wanneer dit wel het geval is, raden we aan contact op te nemen met onze klantenservice.
Als u nog de beschikking hebt over de originele verzenddoos dan kunt u de producten daarin verpakken, samen met een kopie van de afleverbon/factuur. Als u een andere doos gebruikt zorg dan voor voldoende opvulmateriaal om breuk te voorkomen.
Terugbetaling van het volledige orderbedrag, inclusief de verzendkosten van de heenzending, worden zo spoedig mogelijk (uiterlijk binnen 14 dagen na retourneren) voltooid. Wij mogen wachten met de terugbetaling tot wij de goederen hebben ontvangen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft geretourneerd. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor zo'n terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Indien u iets wilt retourneren, dan kunt u uw producten opsturen naar het volgende antwoordnummer:
Belgesto
Marconistraat 10
2691 GW ’s-Gravenzande
Nederland
Elk product van Belgesto is onderhevig aan de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Mocht u van mening zijn dat uw ontvangen producten hier niet aan voldoen vragen wij u om contact op te nemen met onze klantenservice. Wij doen er alles aan om uw aanvraag op werkdagen binnen 24 uur te behandelen.